Cars

Mitsubishi Malaysia siar teaser varian baru Triton – edisi Ralliart sebelum generasi baru dilancar?

Mitsubishi Malaysia siar <em>teaser</em> varian baru Triton – edisi Ralliart sebelum generasi baru dilancar?

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) baru sahaja menyiarkan satu teaser menerusi laman sosialnya, menunjukkan bakal ada satu lagi varian atau edisi baharu untuk Triton generasi sedia ada yang bakal dilancarkan tidak lama lagi.

Teaser berkenaan menampilkan sebuah Triton berwarna putih yang diberikan grafik jalur badan berwarna merah, menerima sportsbar pada mattress belakang, tetapi bahagian bawahnya digelapkan bersama kapsyen “sesuatu yang berlainan bakal muncul”.

Namun dengan sedikit pelarasan warna dibuat pada gambar berkenaan, beberapa perincian lain turut boleh dilihat pada Triton baharu tersebut. Antaranya ia menerima beberapa kelengkapan yang diambil dari Triton Phantom Plus Version yang dilancarkan tahun lalu iaitu bampar hadapan dan belakang dengan skid plate lebih agresif berwarna merah, overfender lebih lebar, dan juga set rim 18-inci rekaan ekslusif berwarna hitam dibalut dengan tayar A/T Yokohama Geolander.

Walau bagaimanapun varian baharu Triton ini tidak dilengkapi dengan lampu LED berserta perumah penuh di atas bumbung seperti Phantom Plus sebelum ini. Manakala dengan tema warna yang diserlahkan ini, tidak mustahil ia mungkin akan dijual dengan lencana Ralliart memandangkan sayap talaan dan perlumbaan rasmi itu kini sudah dihidupkan semula oleh Mitsubishi.

Untuk makluman, Mitsubishi Thailand pernah melancarkan Triton Ralliart di pasaran berkenaan pada penghujung 2021. Mannequin tersebut hanya diberikan pelekat bada dan mud flap merah, tanpa sebarang equipment badan dan rim istimewa mahupun sebarang tingkat taraf prestasi.

Kami juga menjangkakan ini mungkin edisi selamat tinggal dari Mitsubishi Malaysia terhadap Triton generasi sedia ada kerana MMM sebelum ini telahpun mengesahkan mannequin generasi baharu Triton bakal dilancarkan di sini pada separa pertama 2024.

GALERI: Mitsubishi Triton Phantom Plus 2023 pasaran Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan myTukar.




Supply hyperlink

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button